Uit het oog en het hart en ín het oog en het hart! – Evangelie-Gemeente – De Pionier

Evangelie Gemeente De Pionier

Uit het oog en het hart en ín het oog en het hart!

Adrie Peereboom - zondag, 21 juni 2026

Door pijnlijke gebeurtenissen 18 jaar geleden zijn wij (Evangeliegemeente de Pionier en Christengemeente Compas) elkaar helemaal uit het oog verloren en nu, totaal onverwacht, is er een nieuwe toenadering ontstaan. Zondag 31 mei kwamen zij bij ons ‘op visite’ en komende zondag brengen wij hen een tegenbezoek, wat een feest! De verantwoordelijken voor wat er destijds gebeurd is, hebben vergeving gevraagd en/of zijn weg gegaan. Nee, niet omdat we een gedeeld verleden hebben, maar omdat we van harte in Jezus Christus geloven, is er een groeiend besef van eenheid. Jezus Christus is altijd degene waar het in een christelijke / katholieke kerk of gemeente om gaat, die centraal staat en aanbeden wordt. Cultuurverschillen, interpretatie van de Bijbel en traditie kunnen afstand scheppen, Jezus Christus is altijd het fundament en de Goede Herder. Hij bindt gelovigen samen en schept een diepe band. De nadruk leggen op de verschillen door elkaar de maat te nemen, heeft al onnoemelijk veel leed veroorzaakt. Jezus Christus wil ons allemaal leren elkaar in liefde te verdragen en tot zegen te zijn. Daar staan wij voor, jij ook?